در مورد زهد و ساده زیستی رهبر

——————————————————————————–

آیت‌الله مؤمن گفت: من از نزدیك با رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از انتصاب به رهبری و پس از آن آشنا هستم و معتقدم از زهد و تقوا و پارسایی ایشان به واسطه رهبری ذره‌ای كاسته نشده است.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مقام معظم رهبری همواره به دنبال اجرای احكام اسلامی هستند و به خداوند متعال و معنویات توجه ویژه‌ای دارند و خداوند نیز به ایشان همواره نصرت عطا می‌فرمایند.

ما باید شكرگزار این نعمت بزرگ الهی باشیم و وظیفه داریم برای سلامتی رهبر معظم انقلاب اسلامی دعا كنیم تا ایشان نظام اسلامی را در مسیر اصلی خود حفظ و پاسداری كرده و پرچم نظام را به دست حضرت ولی‌عصر (عج) بسپارند.

علامه بهلول می‌گفت در بین مردم به زهد معروفم ولی زهد آیت الله خامنه ای بیشتر از من است چرا که من چیزی ندارم و زهد می ورزم ولی ایشان در مقامی هستند که می توانند داشته باشند و زهد می‌ورزند.

حجت‌الاسلام علي‌اكبر رشاد، سرپرست حوزه علميه امام رضا (ع) تهران و مدارس تابعه،

وي با تأكيد بر ساده‌زيستي طلاب و دنباله‌روي از سيره مقام معظم رهبري در اين زمينه گفت: متأسفانه برخي معاندان و جاهلان به تخريب چهره مظلوم مقام معظم رهبري مي‌پردازند و منكر ساده‌زيستي و سيره عملي زندگي ايشان هستند.

با بيان خاطره‌اي از ديدار با مقام معظم رهبري گفت: دلم مي‌خواهد از نعلين پاره پاره و ترك خورده مقام معظم رهبري عكس بگيرم تا مظلوميت و ساده‌زيستي «سيد علي» را به ديگران نشان دهم.

آیت الله عبدالله نظری، از علمای برجسته حوزه علمیه مازندران،
وی حضرت آیت الله خامنه ای را انسانی کامل، ‌عادل، مدیر و مدبر دانست و تصریح کرد: ایشان شخصیتی عاقل، با درایت و دلسوز هستند.

آیت الله نظری به زهد مالی رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: ایشان به عنوان رهبر انقلاب، هنوز خانه‌ای از خود ندارند و همانند امام خمینی‌(ره) که در یک خانه اجاره ای زندگی می کردند، خانه‌ای از خود ندارند، و تنها یک خانه در مشهد داشتند که آن را هم به کتابخانه اهدا کردند

حیدر رحیم پور ازغدی از مبارزین قدیمی مشهد است که دوستی دیرینه ای با آیت الله خامنه ای دارد.

درباره وضع زندگیش یک وقتی به تهران به خانه ایشان رفتم برای غذا جلوی ما برنج خالی گذاشت. آن هم از این برنج های تایلندی و کوپنی. جلوی خودش هم هیچی نبود. یکبار دیگر برنج با کشمش جلوی ما گذاشت. یک بار دیگر با عدس خالی گذاشت. دفعه بعد ماکارونی جلوی ما گذاشت. گفتم آقاجان! تو به خانه ما می آمدی ما اینجور از تو پذیرایی می کردیم! (باخنده) گفت من درآمد زیادی ندارم. فقط کتاب هایی که می نویسم را بیست درصد قیمتش را می گیرم.

یکبار آقا مجتبی، پسر آقا را دیدم که کلی لاغر شده بود. گفتم بابا به شما غذا نمی ده؟ گفت چرا! اتفاقاً به تازگی از بس به ما فشار آمده رفته یک سری از کتاب هایش را به مبلغ یک میلیون فروخته و پولش را بین ما بچه ها تقسیم کرده و دویست تومان هم به من رسیده!

محمدي گلپايگاني : با اينکه مقام معظم رهبري مي توانند از همه ي امکانات مادي بهره مند شوند، سطح زندگي خصوصي ايشان از سطح زندگي يک شهروند معمولي پايين تر است.

حاج احمد آقا خميني : من از داخل منزل ايشان مطلع هستم، مقام معظم رهبري در خانه، بيش از يك نوع غذا بر سر سفره ندارند. خانواده معظم‌له روي موكت زندگي مي‌كنند.

شهيد دستغيب مي‌فرمايند : امام فرموده : به من خدمتگزار بگوييد بهتر است از اينكه رهبر بگوييد . آقاي علي خامنه‌اي هم اين‌جوري است، مقام نمي‌خواهد ، مقام روي او اثر نميگذارد .

آيت‌الله حسن‌زاده آملي مي‌فرمايند: رهبر عظيم‌الشأن‌تان را دوست بداريد، عالمي،‌ رهبري، موحدي، سياسي، دينداري، انساني، رباني، پاك منزه، كسي كه دنيا شكارش نكرده،

 

موضوعات: در مورد زهد و ساده زیستی رهبر  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...