خواص بسم الله الرحمن الرحیم

جواز بهشت

رسول اکرم (ص ) فرمود: هیچ کس به بهشت در نیاید مگر با پروانه و جواز بسم الله الرحمن الرحیم به این گونه بسم الله الرحمن الرحیم این نوشته اى است از سوى خداوند ویژه فلان پسر فلان ، او را در بهشت به جایگاه بلندى وارد سازید که شاخه هاى میوه آن آویخته و نزدیک و در دسترس ‍ باشد.

نجات از شعله هاى نوزده گانه آتش

عبدالله بن مسعود گوید: هر که خواهد از شعله هاى نوزده گانه آتش دوزخ نجات یابد، بسم الله الرحمن الرحیم گوید، زیرا بسم الله الرحمن الرحیم نوزده حرف است و خداوند تعالى هر حرفى را سپرى در برابر یکى از آن شعله ها قرار مى دهد.

ترک نام خدا

از ابن عباس (ره ) منقول است که گفت : هر کس بسم الله الرحمن الرحیم را ترک کند، محققا آیه اى از کتاب خداى تعالى را ترک گفته است .

گریز شیطان

پیغمبر گرامى خدا (ص ) فرمود: هرگاه بنده بسم الله الرحمن الرحیم را قرائت کند، شیطان از وى بگریزد.

دور شدن شیطان

حاج اسماعیل خان دولابی:کسی که در کارهایش بســم الله بگوید شیطان از او غافل می شود.و او می تواند به راهش برود. و وقتی وجود خودش بــسم الله شود اجنّه و شیطان از او فرار می کنند.

اسم اعظم خداوند

امام رضا (ع ) فرمودند: بسم الله الرحمن الرحیم به اسم اعظم (خداوند) از سیاهى چشم به سفیدى آن نزدیکتر است .

جهت مشکلات غریبه و امور کلیّه بعد از نماز عصر روز جمعه رو به قبله کنید و «بسم الله الرّحمن الّرحیم» را ورد زبان خود کنید و چون بانگ نماز شام بشنوید روی بر سجده حاجات نهد و حاجت خواهد تا مؤذّن اذان تمام کند روی و دستها را برداشته صلوات فرستد و مؤمنین و مؤمنات را فراموش نکند و آمرزش خواهد و برای هر مهم که به این ورد مداومت کند مرادات حاصل شود

موضوعات: خواص بسم الله الرحمن الرحیم(4)  لینک ثابت