حفظ نظام و استمرار نهضت

حفظ اين جمهورى اسلامى از اعظم فرايض است. حفظ نظام از واجبات شرعيه و عقليه است. ملت بزرگ اسلامى مصمم است به نهضت اسلامى خود ادامه دهد و اجازه دخالت‏خيانتكاران را در كشور خود ندهد.

ما برايمان واجب عقلى است، واجب شرعى است كه در اين موقع دنبال بكنيم واين نهضتى كه ايران بپا كرده است به آخر برسانيم. به ملت عزيز ايران توصيه مى‏كنم كه نعمتى كه با جهاد عظيم خودتان و خون جوانان برومندتان به دست آورديد، همچون عزيزترين امور قدرش را بدانيد و ازآن حفاظت و پاسدارى نماييد. به ملت‏شريف ايران وصيت مى‏كنم كه در جهان، حجم تحمل زحمتها و رنجها و فداكاريها و جا نثاريها و محروميتها، مناسب حجم بزرگى مقصود و ارزشمندى و علو رتبه آن است.

وقتى مقصد الهى شد، راه هر چه مشكل باشد - چون مقصد الهى است - بايد به نظر آسان باشد. ما اگر حق را نصرت ننماييم نبايد در انتظار نصرت حق باشيم. شما بدانيد، هر چه تبليغات دنيا و شياطين دنيا بر ضد شما مى‏گويند، دليل بر قدرت شماست. تا اين نهضت هست از هيچ چيز نترسيد، و اصلا ترس در دل خود راه ندهيد.

مشكلات به دنبال هر انقلابى اجتناب ناپذير است، لكن مشكلاتى نيست كه نشود جبران كرد. بايد در حفظ دين مقدس و اسلام عزيز و جمهورى اسلامى استقامت كنيم، و مشكلات را با استقبال و استقامت انقلابى رفع نماييم. خدا مى‏داند كه اگر اين نهضت‏شكست بخورد، تا آخر ديگر ايران روى خوش به خودش نمى‏بيند. اگر ايران شكست بخورد شرق شكست‏خورده است. اگر ايران شكست بخورد مستضعفين شكست‏خورده‏اند. اگر اين نهضت بخوابد، اين آتشى كه در دل مردم روشن شده است، اگر اين بخوابد و اين آتش خاموش بشود، ديگر امكان ندارد اين نهضت پيدا بشود يا شبيه آن پيدا بشود.

اگر به واسطه بعضى از جهالتها لطمه‏اى به اين نهضت بزرگ وارد بشود، معاقبيد پيش خداى تبارك و تعالى، توبه‏تان مشكل است قبول بشود ؛ چون به حيثيت اسلام لطمه وارد مى‏شود. همه به فكر اين خونها به ناحق ريخته باشيد، به فكر اين معلولين عزيز ما باشيد به فكر اين آوارگان جنگ باشيد و به فكر پيشرفت اسلام ؛ نه به فكر اين كه من‏بايد و تو نبايد! من هستم و تو نيستى!امروز روزى است كه اگر- خداى نخواسته - ما در اين نهضت‏شكست بخوريم، شكست‏خورديم تا آخر.

ملت با تمام قوا بايد در مقابل دسيسه‏ها مقاومت كنداگر شما گمان كنيد كه ديگر پيروز شديد و بايد سراغ كسب و كارتان، و بى‏اعتنا باشيد راجع به مقدراتتان، من خوف اين را دارم كه شكست بخوريد. امروز هم شما نبايد از كيد ساحران و وسوسه خناسان غافل باشيد. قوى باشيد! برومند باشيد! و از هياهوى دنيا هيچ وقت به خودتان هراس راه ندهيد.

موضوعات: کلمات قصار امام خمینی(ره) (حفظ نظام و استمرار نهضت)  لینک ثابت