کلمات قصار امام خمینی (ارتش)

ملت و ارتش از هم جدايى ندارند. ارتش ما از ماست و ما از ارتش. ارتش ما ضامن استقلال كشور ماست. ارتش ما پشتوانه ملت ماست. همان طور كه ملت بدون ارتش نمى‏تواند ادامه زندگى بدهد، ارتش هم بدون ملت نمى‏تواند ادامه زندگى بدهد.

افتخار و آفرين بر ارتشى كه در اوج تصميم جاودانه خود، حصار تعبد طاغوت را شكست. در ايران نيز كه اين معجزه عصر به دست ملت انجام گرفت، قواى مسلح متعهد و فرماندهان پاك و ميهندوست‏سهم بسزايى داشتند. درود بر تمام نيروهاى مسلح و متعهد اسلامى، كه با گرايش به انقلاب مقدس ايران و به پشتوانه ملت عزيز، كاخ ستمگرى را واژگون كردند. ارتش وقتى مى‏تواند استقلال و غرور خودش را حفظ كند كه ببيند خودش هست، نه اين كه از خارج يك كسى بيايد و مستشارانى بيايند و خواهند او را اداره كنند.

ارتش اساس يك مملكت است، حافظ يك مملكت است و اگر ارتش، اسلامى و فكرش اسلامى بشود، مملكت را به كمال مطلوب مى‏رساند. اگر سلسه مراتب حفظ نشود ارتش رو به ضعف مى‏رود، و اگر - خداى نخواسته ارتش ما رو به ضعف برود كشور ضعيف خواهد شد. اگر ارتش اصلاح بشود استقلال كشور حفظ مى‏شود، و اگر - خداى نخواسته - در ارتش يك فسادى باشد استقلال كشور به خطر مى‏افتد. ارتش اساس و ركن استقلال يك كشور است.

موضوعات: کلمات قصار امام خمینی (ارتش)  لینک ثابت