کلمات قصار امام خمینی (حمايت از مستضعفان و محرومان)

طريق اسلامى اين است كه مستضعفين را حمايت كنند . ما به پيروى از اسلام بزرگ ، از جميع مستضعفين حمايت مى‏كنيم .

گمان نمى‏كنم عبادتى بالاتر از خدمت به محرومين وجود داشته باشد . دوستان عزيزم ! خود را براى خدمت به اسلام و ملت محروم مهيا كنيد ؛ كمر به‏خدمت بندگان خدا كه خدمت به خداست ببنديد .

به همه در كوشش براى رفاه طبقات محروم وصيت مى‏كنم كه خير دنيا و آخرت‏شماها در رسيدگى به حال محرومان جامعه است . چه نيكوست كه طبقات تمكن‏دار ، به طور داوطلب براى زاغه و چپرنشينان‏ مسكن و رفاه تهيه كنند؛ و مطمئن باشند كه خير دنيا و آخرت در آن است .

و ازانصاف به دور است كه يكى بى‏خان و مان ، و يكى داراى آپارتمانها باشد . ما آن روز عيد داريم كه مستمندان ما ، مستضعفان ما به زندگى صحيح رفاهى و به‏تربيت صحيح اسلامى - انسانى برسند . آنچه مهم است اين است كه آن قشر مستضعف بيشتر مورد نظر باشد . خدا نياورد آن روزى را كه سياست ما و سياست مسئولين كشور ما ، پشت كردن‏به دفاع از محرومين و روآوردن به حمايت از سرمايه‏دارها گردد .

اسلام براى مستضعفين آمده است و اول نظرش به آنهاست . اين قرن - به خواست‏خداوند قادر - قرن غلبه مستضعفان بر مستكبران ، و حق برباطل است . به مستضعفان و مستمندان و زاغه‏نشينان كه ولى نعت ما هستند خدمت كنيد . پيش خداى تبارك و تعالى كمتر خدمتى است كه به اندازه خدمت به زاغه‏نشينان فايده داشته باشد .

موضوعات: کلمات قصار امام خمینی (حمايت از مستضعفان و محرومان)  لینک ثابت