کلمات  قصار امام خامنه ای (بانك‏ وبيت ‏المال‏)

بانك‏

بانكدارى اسلامى … مسئله‏ى بسيار مهمى است. اگر بتوانيم اين حقيقت را به معناى جامع كلمه در جامعه به وجود بياوريم، فتح عظيمى در دنيا خواهد بود. فتح، فقط فتح قلعه‏ها و سنگرها نيست. اگر كارگزاران دستگاه بانكى بتوانند اين را به معناى جامع و كامل مسئله اجرا و پياده كنند، بزرگترين سنگر اقتصادى امروز دنياست. خصوصيت بانكدارى اسلامى و از لوازم آن، دادوستد پول بر اساس غير ربا، تنظيم مبادلات پولى بر اساس قوانين اسلامى و معاملات اسلامىِ صحيح است، كه در آنها ظلم و استثمار و كنز و تبعيض و اختلاف طبقاتى و امثال اينها به وجود نمى‏آيد.

برادرانى كه در دستگاه بانكى كشور مشغول كار و خدمت هستند، تكليفشان را بر اساس تفكر اسلامى و دينى دنبال كنند و انجام بدهند.

بيت‏ المال‏

اسراف مسئولان دولتى، از اسراف مردم عادى مضرتر است؛ زيرا كه اين اسراف در بيت‏المال است.

اين را من مى‏خواهم از شما به طور جد بخواهم كه مراقب باشيد، اين امانت و اين روحيّه‏ى امانتدارى نسبت به آنچه كه از مردم در اختيار ماست - بيت‏المال و آنچه كه مربوط به ثروتهاى عمومى كشور است - اختلال پيدا نكند.

پول ما، امكان ما، بيت‏المال ما، قدرت امضاى ما، قدرت اشاره‏ى ما، تصميم ما، اينها كه مال خودمان نيست، مال مردم است. معناى نظارت بر دستگاهها، استفاده‏ى بهينه از اين پولى است كه در اختيارشان گذاشته‏ايم.

موضوعات: کلمات قصار امام خامنه ای (بانك‏ وبيت ‏المال‏)  لینک ثابت