درخواست آیت الله وحید خراسانی در شب لیلة الرغائب

حضرت آیت‌الله وحید خراسانی با اشاره به جنایات وهابیت تکفیری و نبش قبر حجر بین عدی، گفت: کفر و الحاد دست به دست هم داده‌اند و قبر این صحابی بزرگوار پیامبر(ص) را ویران کردند.

حضرت آیت‌الله حسین وحید خراسانی از مراجع تقلید صبح امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به جنایات وهابیت تکفیری و نبش قبر حجر بن عدی، گفت: امروز کفر و الحاد دست به دست هم داده‌اند و قبر این صحابی بزرگوار پیامبر(ص) را در دمشق ویران کردند.

وی ادامه داد: ابن اثیر نقل می‌‌کند که عایشه به معاویه تندی کرد که چرا حجر بن عدی را کشتی، معاویه گفت: ام‌المؤمنین، او را کشتم برای مصلحت اسلام، عایشه گفت: کسی را کشتی که پیامبر(ص) فرمود کشته می‌شود حجر بن عدی و اصحابش به دست کسانی که مسلمین و عابدین لله هستند و خدا و تمام اهل آسمان غضبناک می‌شوند.

این مرجع تقلید با بیان این‌که نقل عامه درباره عظمت حجر بن عدی آن هم از محکم‌ترین سندها نشانه بزرگی آن مرد است، افزود: وهابیت کفری در لباس اسلام و الحادی در صورت ایمان است.

حضرت آیت‌الله وحید خراسانی ادامه داد: آیا وهابیت سعودی قدرت دارد جواب این عمل را بدهد؛ وقتی خبر قتل حجر بن عدی به عبدالله بن عمر رسید در بازار صیحه کشید.وی تصریح کرد: به خلاف فتوای ابوحنیفه، مالک، شافعی و ابن حنبل و بر خلاف اجماع چهار مذهب چرا این قبر ویران شد.

این مرجع تقلید با تأکید بر این‌که کفر و الحاد امروز دست به دست هم داده‌اند برای فشار بر شیعیان، گفت: کسی قبرش مورد اهانت قرار گرفت که نص کلام ابن اثیر می‌گوید؛ « و کان مجاب الدعوة» دعای او از درگاه خدا رد نمی‌شود، آن کسی که افضل آنها است تربیت شدگانش این چنین هستند.

حضرت آیت‌الله وحید خراسانی ادامه داد: حجر بن عدی دست پرورده و شاگرد مکتب کسی است که وقتی در روز بیستم رمضان آمد خدمت حضرت علی(ع) حضرت به او فرمود اگر از تو بخواهند از علی(ع) بیزاری بجویی چه می‌کنی؟ گفت: یا علی اگر مرا با شمشیر قطعه قطعه کنند و در آتش بسوزانند دست از تو برنخواهم داشت.

وی ادامه داد: حضرت علی(ع) درباره حجر بن عدی دعایی کرده که عقل در برابر آن مبهوت است؛ هیچ خیری نمانده مگر این‌که تو به آن موفق شوی.

حضرت آیت‌الله وحید خراسانی در پایان با اشاره به فضیلت ماه رجب و شب جمعه نخست آن، گفت: در شب لیلة الرغائب دعا کنید تا خداوند شر ملحدان و کفار را از شیعیان سوریه و بحرین قطع کند و امروز این امر وظیفه همه است.

موضوعات: درخواست آیت الله وحید خراسانی در شب لیلة الرغائب  لینک ثابت