23 رجب مسموم شدن امام موسی کاضم (ع)

امام موسي كاظم (ع) ادامه دهنده مسير علمي ائمه اطهار استامام موسی کاظم (ع) 35 سال پس از پدر بزرگوارش بر مردم امامت کردند،منصور، مهدی و هارون از خلفای غاصب دوران این امام بزرگوار بودند که غاصبانه‌ترین رفتار را بر ایشان اعمال کردند.دوران امامت امام موسی کاظم (ع) با خفقان و رعب فراوانی همراه بوده است که پیشوای هفتم شیعیان، فرزندان را برای تبلیغ اسلام انتخاب کردند.
دوران اسارت امام موسی کاظم (ع)30 سال طول کشید.موسی بن جعفر (ع) بیشتر دوران امامت خود را در اسارت به سر ‌بردند که با صبر و شکیبایی آن را سپری کردند.امام موسی کاظم (ع) برنامه علمی پدر گرامیشان را ادامه داد و با تشکیل حوزه‌ای، به تربیت شاگردان بزرگ و مردان علم و فضیلت پرداختند.

مردم از مدینه به محضر امام موسی کاظم (ع) حاضر می‌شدند تا از معنویت آن حضرت بهره‌مند شوند.علی بن یقطین از شاگردان برجسته دوران امام موسی کاظم (ع) است. این شاگرد گرانقدر پیشوای هفتم شیعیان خدمات ارزنده‌ای به شیعیان عرضه کرده است.باب الحوائج زیبنده‌ترین لقب وصی هفتم پروردگار است،پیشوای هفتم شیعیان دروازه و مرجع حاجات است و خداوند به درخواست این امام بزرگوار حاجت بندگان را برآورده می‌سازد.

کاظم از دیگر لقب‌های وصی هفتم شیعیان است. امام موسی کاظم (ع) به دلیل نگهداری خشم و تحمل در برابر سختی‌ها لقب کاظم را صفت وجودی خود ساخت.

موضوعات: 23 رجب مسموم شدن امام موسی کاضم (ع)  لینک ثابت