فرشته
 
 


شنبه یکشنبه دوشنبه سه شنبه چهارشنبه پنج شنبه جمعه
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31



جستجو


موضوع

نحوه نمایش نتایج:


اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

دريافت كد دعاي فرج




 



موضوعات: عنوان : ياد مرگ كليد سعادت دنيا و آخرت, ما شیعه ایم, ما شیعه ایم  لینک ثابت
[سه شنبه 1394-12-18] [ 12:18:00 ق.ظ ]




عنوان : ياد مرگ كليد سعادت دنيا و آخرت

نویسنده: آیت الله سید علی آقا قاضی تبریزی

بسم الله الرحمن الرحیم
بعد حمد الله جلّ شأنه و الصلاة والسلام علی رسوله و آله؛ حضرت آقا! تمام این خرابیها که از آن جمله است وسواس و عدم طمأنینه، از غفلت است؛ و غفلت کمتر مرتبه‌اش، غفلت از اوامر الهی است و مراتب دیگر دارد که به آنها إن شاء الله نمی‌رسید. و سبب تمام غفلات،‌ غفلت از مرگ است و تخیّل ماندن در دنیا؛ پس اگر می‌خواهید از جمیع ترس و هراس و وسواس ایمن باشید، دائماً در فکر مرگ و استعداد لقاء الله تعالی باشید و این است جوهر گرانبها و مفتاح سعادت دنیا و آخرت؛ پس فکر و ملاحظه نمایید چه چیز شما را از او مانع و مشغول می‌کند، اگر عاقلی! و به جهت تسهیل این معنی چند چیز دیگر به سرکار بنویسد بلکه از آنها استعانتی بجویی:
اول- بعد از تصحیح تقلید یا اجتهاد مواطبت تامّه به فرایض خمسه و سایر فرائض در احسن اوقات؛ و سعی کردن که روز به روز خشوع و خضوع بیشتر گردد؛ و تسبیح صدیقه طاهره(س) بعد از هر نماز؛ و خواندن آیة الکرسی – کذلک- و سجده شکر و خواندن سوره «یس» بعد از نماز صبح؛ و [سوره] «واقعه» در شبها؛ و مواظبت بر نوافل لیلیّه؛ و قرائت [سوره‌های] مُسبّحات در هر شب قبل از خواب و خواندن معوّذات در شفع و وتر و استغفار هفتاد مرتبه در آن و ایضاً بعد از صلاة عصر؛ و این ذکر را بعد از صلوات صبح و مغرب یا در صباح و عشاء ده دفعه بخوانید:‌«لااله الا الله وحده لاشریک له، له الحمد و له الملک و هو علی کل شیء قدیر، أعوذ بالله من همزات الشیاطین و أعوذ بک ربی أن یحضرون إن الله هو السمیع العلیم». مدتی به این مداومت نمایید بلکه حالی رخ دهد که طالب استقامت شوید، إن شاء الله تعالی.
منبع: چهل نامه عرفانی

موضوعات: عنوان : ياد مرگ كليد سعادت دنيا و آخرت  لینک ثابت
[چهارشنبه 1394-12-12] [ 11:33:00 ب.ظ ]