ا

اولین شهید محراب

شهادت آیت الله قاضی طباطبایی اولین شهید محراب توسط منافقین كور دل
سلام بر خوبان عالم:

سي سال پيش، دهم آبان سال 1358، مصادف با عید سعید قربان سال 1399 هجری قمري، مجاهدی دیگر از ذریه امیرالمؤمنین عليه السلام قدم به مسلخ عشق گذاشت و جان گرانمایه خود را که سالها در مجاهده و تلاش گذرانده بود، در پیشگاه حضرت حق در طبق اخلاص نهاد. مجاهد عظیم الشان «آیت الله قاضی طباطبایی» در چنین روزی بعد از ادای فریضه نماز مغرب و عشاء و در حال مراجعت از مسجد به منزل، هدف ترور منافقان کوردل قرار گرفت تا افتخار عنوان نخستين شهيد محراب انقلاب اسلامي ايران را به خود اختصاص دهد.

پيام امام خمينی قدس سره بعد از شهادت آيت الله قاضی طباطبائی:

رهبر كبير انقلاب اسلامی به مناسبت شهادت آيت الله قاضی طباطبائی در پيامی به مردم آن را مصيبتی بزرگ كه نشانه شكست حتمی دشمنان اسلام است ناميد.متن پيام به شرح زير ارايه مي گردد:

بسم الله الرحمن الرحيم « انالله و انا اليه راجعون »

با كمال تاسف، ضايعه ناگوار شهادت عالم مجاهد حجت‌الاسلام و‌المسلمين حاج سيد‌محمد‌علی قاضی‌طباطبائی رحمت‌الله عليه را به عموم مسلمانان متعهد و علمای اعلام مجاهد و مردم غيور مجاهد آذربايجان و خصوص بازماندگان اين شهيد سعيد تسليت عرض و از خداوند متعال صبر انقلابی برای مجاهدين راه حق و اسلام خواستارم.

ملت عزيز برومند ايران و آذربايجانيان غيرتمند عزيز بايد در اين مصيبت‌های بزرگ كه نشانه شكست حتمی دشمنان اسلام و كشور و عجز و ناتوانی و خود باختگی آنان است‚ هر چه بيشتر مصمم و در راه هدف اعلای اسلام و قرآن مجيد بر مجاهدات خود افزوده و از پای ننشينيد تا احقاق حق مستضعفين از جباران زمان بنمايند. عزيزان من در انقلابی كه ابر قدرت‌ها را به عقب رانده و راه چپاول‌گری آنان را از كشور بزرگ بسته است، اين ضايعات و ضايعات بالاتر اجتناب ناپذير‌است. ما بايد از كنار اين وقايع با تصميم و عزم و خونسردی بگذريم و به راه خود كه راه جهاد فی‌سبيل‌الله است، ادامه دهيم. شهادت در راه خداوند، زندگی افتخار آميز ابدی و چراغ هدايت برای ملت هاست. ملت‌های مسلمان از فداكاری مجاهدين ما در راه استقلال و آزادی و اهداف توسعه اسلام بزرگ الگو بگيرند و با پيوستن به هم سد استعمار و استثمار را بشكنند، به پيش به سوی آزادگی و زندگی انسانی بروند.
از خداوند متعال عظمت اسلام و مسلمين و رحمت و مغفرت برای شهدای راه حق و شهيد طباطبائی خواستارم.

والسلام‌عليكم ‌و‌رحمت‌الله و بركاته / روح‌الله الموسوی‌الخمينی/ تاريخ: 11/8/1358

روحش شاد و راهش پاينده باد.

موضوعات: اولین شهید محراب  لینک ثابت