ويژگي هاي اخلاقي:شهید همت

حاج همت با وجود برجستگي هاي نظامي, عارفي وارسته بود كه به خدا و رضاي حق به چيزي نمي انديشيد. اخلاص در عمل, از ويژگي هاي بارز او بود. شهيد بزرگوار محلاتي, در اين باره مي گويد : (( او انساني بود كه براي خدا كار مي كرد و بالا ترين اعمال را داشت و فضيلت هر انسان مومني, اين است كه اين دو وژگي را داشته باشد يكي اخلاص و ديگري عمل .))

او همواره خود را خدمتگزار بسيجيان مي دانست و به عشق آنان نفس مي كشيد. خاكسار بسيجيان بود آنان هم با تمام وجود به او عشق مي ورزيدند. همت,تنها,فرماندهشان نبود مرادشان بود. در يك كلمه حاجي يك بسيجي رزمنده و يك پاسدار نمونه بود. او اهل ولايت بود و پيروي از ولايت را بر خود واجب مي دانست و به ولايت اعتقاد داشت. شهيد عباس كريمي مي گويد:((او واقعا به امر ولايت اعتقاد كامل داشت و حاضر بود در اين راه جانش را بدهدكه عاقبت هم چنين كرد. ولايتي بود و هميشه سفارش مي كرد كه: دستور هاي فرماندهان را بايد مو به مو اجرا كرد. اينها مر ولايت است.))

حاجي مصداق روشن (( اشداء علي الكفار رحماء بينهم )) بود.

سردار رحيم صفوي مي گويد:((حاج همت مثل مالك اشتر بود كه در عين خضوع و خشوعي كه در مقابل خدا و در برابر برادران دلاور بسيجي داشت, در مقابله با دشمن كافر, همچون شير غرنده و همچون مشير برنده بود.))

موضوعات: احادیث درمورد تکبر  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...