روز شمار انقلاب
دستور تاریخی امام در مورد افشای نام خیانتکاران به ملت
انقلاب اسلامی ایران، متولد لحظه ها است. بازخوانی این لحظه های می تواند آن روزهای پرشکوه و سراسر افتخار را در یادها زنده کند و نشان دهنده پیروزی همیشگی حق بر باطل باشد. 18 بهمن ماه یکی از همان روزهایی است که …
شفاف:انقلاب اسلامی ایران، متولد لحظه ها است. بازخوانی این لحظه های می تواند آن روزهای پرشکوه و سراسر افتخار را در یادها زنده کند و نشان دهنده پیروزی همیشگی حق بر باطل باشد. 18 بهمن ماه یکی از همان روزهایی است که دیگر تا انقلاب اسلامی ایران راهی نمانده است .

خیابان‌های تهران نیز امروز (18 بهمن) شاهد راه‌پیمایی‌های خودجوش بود. در این روزهای حساس و با توجه به دستور امام، همه سعی می‌کردند با شرکت در راهپیمایی حضور خود را به معرض نمایش بگذارند. در این روز نیز راهپیمایان مثل هر روز به سوی مقر امام و یا دانشگاه تهران حرکت می‌نمایند.

عصر امروز، امام ضمن یک سخنرانی کوتاه، نقش رسانه‌های همگانی را در گسترش فرهنگ و پیشبرد یک اجتماع سالم، ستودند. این سخنرانی به‌طور مستقیم از شبکه‌ی تلویزیونی کارکنان اعتصابی رادیو ـ تلویزیون پخش شد. امام ضمن این سخنرانی فرمودند: «دستگاه‌هایی در این مملکت بوده و هست که بایستی در خدمت مردم می‌بودند، ولی رژیم غاصب و فاسد درگذشته از آنها در راه هدف‌های نامشروع خود و گسترش فساد استفاده کرده است.»

کارکنان رادیو تهران که از روز 12 بهمن مجدداً شروع به کار کرده بودند به سایر کارکنان اعتصابی رادیو تلویزیون پیوستند.

با تلاش مردم و متخصصين، فرستنده‌اي سيار در مدرسه‌ي علوي راه‌اندازي مي‌شود. اينجا تهران، كانال انقلاب! و به این صورت کانال انقلاب راه اندازی شد.

پس از سه ماه بسته‌بودن سینماها اولین سینمای تهران گشایش یافت. بر سر درِ این سینما، این کلام امام که «ما با سینما مخالف نیستیم، ما با فساد مخالفیم» نوشته شده بود.

آیت‌الله خادمی در اصفهان دستور دادند، خارجی‌ها نباید مورد تهاجم قرار گیرند. بسیاری از مردم اصفهان کمک‌های نقدی و حتی جواهرات خود را در اختیار ایشان قرار داده بودند تا جهت کمک به اعتصابیون، استفاده شود(کیهان، 18 بهمن 1357، ص 8) همین جریان در شهر شیراز نیز وجود داشت و آیت‌الله بهاءالدین محلاتی و آیت‌الله سیدعبدالحسین دستغیب کمک‌های مردم خیّر را در اختیار مستمندان و کسبه‌ی اعتصابی قرار می‌دادند.

دولت انقلابی وزارتخانه ها را توسط کارمندان به دست می گیرد و ملاقات های گروهی خود را با نظامیان آغاز می کننند.در این روز امام خميني فرمان می دهند نام اشخاصي كه به نوعي به كشور و مردم خيانت كرده‌اند افشا شود.

یک تبعه آمریکا که در اصفهان راننده‌ای را مضروب کرده بود، توسط محکمه شرعی مردم، پس از پرداخت دیه، آزاد شد. بسیاری از مردم اصفهان کمک‌های نقدی و حتی جواهرات خود را در اختیار او قرار داده بودند تا جهت کمک استفاده شود (طبق قانون کاپیتولاسیون، محاکم ایران حق محاکمه هیچ یک از افراد تبعه آمریکا را نداشتند. تشکیل این دادگاه مردمی نشانه قوت یافتن روز افزون مردم مسلمان بود.)

18 بهمن 57 با اتفاقات ریز و درشت گام های خود را به سوی انقلاب بر می دارد و همه مشتاقانه منتظر بزرگترین رخداد قرن هستند تا بار وعده الهی بر همگان آشکار گردد"وارثان زمین مستضعفانند”

موضوعات: احادیث درمورد تکبر  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...