خاطرات انقلاب از زبان آیت‌الله طاهری
امام (ره) هم دیدند مردم زمینه قبول رهبری ایشان را دارند و لذا در مقام هدایت مردم برآمدند.

آیت‌الله طاهری، بی مهری با مردم ، دخالت ندادن آنان در شئون مختلف حکومت و دخالت بیگانگان در تصمیم گیری های کشور را عامل اصلی سرنگونی شاه دانست.

آیت الله سید جلال الدین طاهری اصفهانی، امام جمعه اسبق اصفهان در گفتگو با مهر در اصفهان ضمن تبریک ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی و بیان خاطراتی از انقلاب و حضرت امام خمینی (ره) افزود: مردم به دلیل جنایت ها و کشتارهای حکومت شاه به دنبال پیدا کردن یک رهبر همه پسند و فردی که از هر لحاظ پاک باشد، بودند و به همین علت، حضرت امام (ره) را انتخاب کردند. ایشان نیز عمیقا به انجام اصلاحات اسلامی در امور کشور اعتقاد داشتند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: روز به روز مخالفت مردم با رژیم شاه و اشتیاق آنها برای رهبری امام خمینی (ره) بیشتر شد و همه به دنبال رهبری جامع و فراگیر بودند. امام (ره) هم دیدند مردم زمینه قبول رهبری ایشان را دارند و لذا در مقام هدایت مردم برآمدند.

وی ادامه داد: رهبری هوشمندانه حضرت امام ادامه پیدا کرد و شعارها و مخالفت های مردم روز به روز ضعف شاه را علنی تر می کرد تا در دهه فجر به اوج خود رسید و مردم دیگر ادامه حکومت شاه را برای کشور مخل و مضر دانستند.

آیت الله طاهری در مورد علت انتخاب “جمهوری اسلامی” توسط مردم در آن شرایط گفت: مردم مسلمان بودند و مایه های اسلامی داشتند که توسط شاه در مضیقه قرار گرفته بود . شاه هم به هیچ وجه موافق نبود حکومتی که ریشه اش اسلام باشد در کشور حاکم گردد. از این جهت درگیری شروع شد و کار به جایی رسید که مردم جز به تغییر حکومت شاهنشاهی راضی نبودند ، شعار “مرگ بر شاه” تمام کشور را پر کرد و مردم حکومتی که اسلامی باشد را می خواستند.

وی خاطرات مربوط به زندانها و تبعیدهای خود را از جمله شیرین ترین خاطرات دوران پس از انقلاب خود عنوان کرد.

آیت الله طاهری هم چنین اظهار داشت : سال 57 که تازه از تبعید آزاد شده بودم به دلیل سخنرانی در نماز جمعه و مطرح کردن حکومت اسلامی ، شب هنگام در نیمه شب تابستان به منزلمان ریختند و مرا با شمدی که دور خود پیچیده بودم به زندان بردند وحتی اجازه ندادند که عینک و دندان مصنوعی ام را با خود ببرم.

امام جمعه اسبق اصفهان در مورد بحث حکومت اسلامی مطرح شده توسط وی در تابستان 57 گفت : بعد از آزادی از تبعید وانجام استقبال بسیار پرشور مردم از من ، دو نماز جمعه در اصفهان خواندم یکی در مسجد اعظم و یکی در مسجد مصلی که در مسجد مصلی جمعیت به حدی بود که در صف های نماز جایی برای سجده نبود . در آنجا بحث حکومت اسلامی را مطرح کردم و گفتم انفال باید در اختیار مردم باشد ، قانون اساسی مدونی شکل بگیرد ، اقتصاد باید مبنایش اسلامی باشد و توزیع ثروت به شکلی باشد که قشر محروم هم از آن بهره مند شوند .

نماینده‌ مردم اصفهان در مجلس خبرگان، در مورد ارتباط خود با حضرت امام خمینی (ره) نیز گفت : با حضرت امام خمینی (ره) حضورا و از طریق مکاتبات فروانی که داشتیم مرتبط بودیم. قبل از انقلاب 7 سفر به نجف انجام دادم و خدمت امام رسیدم و برای ایشان وجوهات و امکانات می بردم و از ایشان هم نامه و اطلاعیه برای ایران می آوردم . در تمام این مدت خلق و خوی حضرت امام خمینی (ره) کوچکترین تغییری نکرد و زندگی ایشان قبل و بعد از انقلاب یکی بود و همان گونه هم باقی ماند. وقتی هم یک ماه بعد از پیروزی انقلاب خدمت ایشان رسیدیم گفتم اجازه بدهید من به قم بروم گفتند آقای طاهری اجازه بدهید یک مرجع در قم کمتر باشد و شما در اصفهان بمانید چرا که در اصفهان به وجود شما نیاز هست.

آیت الله طاهری در پایان تاکید کرد: حضرت امام خمینی (ره) شدیدا وابسته و معتقد به “اصلاحات اسلامی” بودند، اسلامی که با مقتضیات زمان همراه و همگام باشد و معتقد بودند با اتکا به چنین روشی می توان به آرمانهای انقلاب اسلامی دست پیدا کرد.

موضوعات: احادیث درمورد تکبر  لینک ثابت
نظر از: مرکز تخصصی تفسیر شاهین شهر [عضو] 

ممنون خاطره ی خوبی بود

1394/11/13 @ 18:05


فرم در حال بارگذاری ...