18 حدیث از پیامبر (ص) درمورد اسلام و ایمان

بنای اسلام بر پنج چیز استوار است ، 1- گواهی به اینکه هیچ معبودی نیست جز خدا و براستی محمد (ص) رسول و فرستاده خداست. 2- برپای داشتن نمازهای پنجگانه. 3- دادن زکات مال به مستحق . 4- بجای آوردن فریضه حج . 5- روزه گرفتن ماه رمضان.

مسلمان کسی است که مسلمانان دیگر از دست و زبان او در امان باشند ، و مومن کسی است که مردم مال و جانشان نسبت به او در امان و محفوظ باشند.

ایمان براستی عبارت است از اینکه باور داشته باشی به خدای بلند مرتبه و به فرشتگان خدا و به کتابهای خدا و به رسولان خدا و به روز آخرت و باور داشته باشی به قضا و قدر چه خیر و چه شر.

هر گاه اعمال نیکویت تو را شادمان کند و کردار و اعمال بدت تو را ناراحت کند ، پس بدان که تو مومن هستی.

به تحقیق کسی که کلمه ” لا اله الا الله ” را بگوید و به مفهوم . مفاد آن عمل نماید ، و منظورش جلب رضای خدا باشد و هدفی دیگر را دنبال ننماید ، خدا آتش جهنم را بر او حرام میگرداند.

کسیکه برای خدا دوست بدارد ، برای خدا دشمنی بورزد ، برای خدا بخشش کند و برای خدا دست نگاه دارد ، به کمال ایمان دست یافته است.

برای تجدید ایمان به دل و یقیناً اعتراف کن و بزبان اقرار نما و بگو به خدایم ایمان آوردم و سپس در مقابل ایمانت محکم باش.

دنیا زندان مومن و بهشت آخرت است.

ایمانتان را تجدید کنید با گفتن ” لا اله الا الله ” بسیار زیاد.

بنده مومن به سبب حسن خلقش به درجه آن بندگان می رسد که روزها روزه و شبها نمازگزار بوده اند.

آنکه شهادت دهد که معبود به حقی جز الله (جل الله ) نیست و محمد (ص) پیامبر و فرستاده خداست ، خدا آتش جهنم را بر وی حرام می گرداند.

شک کردن در اعتقادات کفر است.

گروهی از مسلمین ، دین اسلام را دائماً از شر دشمنان مدافعه خواهند کرد و این دین مبین تا روز قیامت باقی و پایدار خواهد ماند.

هر کس که در اسلامیت موی خود را سفید کند این سفیدی روز قیامت برایش نور خواهد بود.

ایمان هفتاد و چند شعبه دارد . بهترین آن گفتن ” لا اله الا الله ” و کمترین آن دور کردن مضرات از راه مردم است.

کسی از طعم و لذت ایمان مستفید میگردد که به ربوبیت خدا و دین اسلام و رسالت حضرت محمد (ص) مطمئن باشد.

ترک گفتم شما را و جا گذاشتم شما را بر دینی همانند زمین صاف و هموار که شب و روز یکسان می باشد و هرکس از آن عدول کند هلاک شود.

اسلام در حال غربت ظهور کرد و بحال غربت برمی گردد پس خوش به حال غرباء ، گفتند : ای رسول خدا غرباء چه کسانی هستند . فرمود : کسانی که زنده می گردانند آنچه مردم به مرگ سپرده اند از سنتهای من.

موضوعات: احادیث درمورد تکبر  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...