گام به گام با امام خمینی (ره) در 8 سال دفاع مقدس


برکات جنگ در 8 سال دفاع مقدس
هر روز ما در جنگ برکاتی داشته‌ایم که در همه صحنه‌ها از آن بهره جسته‌ایم. ما انقلابمان را در جنگ به جهان صادر نموده‌ایم ما مظلومیت خویش و ستم متجاوزان را در جنگ ثابت نموده‌ایم. ما در جنگ پرده از چهره تزویر جهان‌خواران کنار زده‌ایم. ما در جنگ دوستان و دشمنانمان را شناخته‌ایم. ما در جنگ به این نتیجه رسیدیم که باید روی پای خودمان بایستیم. ما در جنگ ابهت دو ابرقدرت شرق و غرب را شکستیم. ما در جنگ ریشه‌های انقلاب پربار اسلامی‌مان را محکم کردیم. ما در جنگ حس برادری و وطن‌دوستی را در نهاد یکایک مردممان باور کردیم. ما در جنگ به مردم جهان و خصوصا مردم منطقه نشان دادیم که علیه تمامی قدرت‌ها و ابرقدرت‌ها می‌توان سالیان سال دفاع کرد.


با امام در علمیات ثامن‌الائمه(ع)
در این عملیات که منجر به خارج شدن آبادان از محاصره کامل رژیم بعثی شد امام فرمودند: من منتظرم که این حصر آبادان از بین برود و هشدار می‌دهم به پاسداران، قوای انتظامی و فرماندهان انتظامی که باید این حصر شکسته بشود.»

 
با امام در عملیات بیت‌المقدس
در این عملیات که امام از آن به عنوان فتح الفتوح یاد کردند، شهر بستان و 250 کیلومتر مربع از خاک کشورمان آزاد شد. امام بعد از عملیات طریق القدس فرمودند: «آنچه برای اینجانب غرورانگیز و افتخارآفرین است روحیه بزرگ و قلوب سرشار از ایمان و روح شهادت‌طلبی این عزیزانی که سربازان حقیقی ولی‌الله الاعظم ارواحنا فداه هستند می‌باشد و این است فتح الفتوح.»


با امام در عملیات فتح المبین
در این عملیات که بخش وسیعی از خاک کشورمان آزاد و شهرهایی از تیررس توپخانه دشمن بعثی خارج شد 15هزار عراقی اسیر شدند. امام در این رابطه فرمودند: «پیروزی عظیمی که رزمندگان شجاع و متعهد ما… در فتح‌المبین به دست آوردند که همه جهان آن را با تمام کوشش تاکنون نتوانسته‌ عرضه کنند… و آنچنان شکست آشکاری به دشمن وارد کرد که در تاریخ جنگ بی‌نظیر و کم‌نظیر بوده است آیا در ظرف یک هفته، بیش از 15 هزار اسیر و هزاران مقتول و هزاران مجروح و آن همه غنائم جنگی امری عادی است؟»


با امام در پذیرش قطعنامه 598
در 27 تیر 1367 این قطعنامه که حاوی آتش‌بس بود توسط امام پذیرفته شد، امام فرمودند: «قبول قطعنامه از طرف جمهوری اسلامی ایران به معنای حل مساله جنگ نیست با اعلام این تصمیم حربه تبلیغات جهان‌خواران علیه ما کند شده است، ما خواستیم به دنیا ثابت کنیم که صدام معتقد به مجامع بین‌المللی نیست.

 


با امام در عملیات مرصاد

امام خطاب به منافقین که در این عملیات تار و مار شدند فرمود: ننگتان باد ای تفاله‌های شیطان و عارتان باد ای خود فروختگان به جنایت‌کاران بین‌المللی که در سوراخ‌ها خزیده و در مقابل ملتی که در برابر قدرت‌ها برخاسته است به خرابکاری‌هایی جاهلانه پرداخته‌اید.

با امام در بزرگداشت دفاع مقدس
«اینجانب به نویسندگان و گویندگان و تحلیل‌گران و نقاشان و همه‌ی هنرمندان پیشنهاد می‌کنم تا همیشه به خصوص در این هفته (دفاع مقدس) آنچه در توان دارند در طبق اخلاص گذاشته و تقدیم به این سلحشوران عظمت‌آفرین و ملت ایران و اسلام  بزرگ نمایند، و بدین ترتیب به گوشه‌ای از وظیفه اسلامی، انسانی، ملی، میهنی خود عمل نمایند.

موضوعات: گام به گام با امام خمینی (ره) در 8 سال دفاع مقدس  لینک ثابت