کلمات قصار حضرت امام خمینی (تبليغ اسلام)

چهره نورانى اسلام را براى جهانيان روشن نمايند، كه اگر اين چهره، با آن‏جمال جميل كه قرآن و سنت در همه ابعاد به آن دعوت كرده‏اند، از زير نقاب‏مخالفان اسلام و كج‏فهميهاى دوستان خودنمايى نمايد، اسلام جهانگير خواهد شد.

معارف اسلامى را در بين مردم تقويت كنيد، كه راس امور، اين معارف اسلامى‏است؛ و اگر او درست بشود همه كارها درست مى‏شود. اگر اسلام را آن طورى كه هست به دنيا معرفى كنند، و آن طورى كه هست عمل‏ بكنند، سيادت با شماست، بزرگى با شماست. مكلفيم كه مردم را دعوت كنيم به راه مستقيم، به همان صراط الله، راه الله‏ كه راه مستقيم است.

مسلمانان، مخصوصا علماى اسلام موظفند اسلام و احكام آن را گسترش بدهند و به‏مردم دنيا معرفى نمايند. ما موظفيم كه اسلام را در همه جاى دنيا معرفى كنيم. اگر چنانچه از يكى از ماها، بر خلاف مقررات اسلامى، بر خلاف احكام اسلام،يك مطلبى از او صادر بشود، اسلام رو به شكست مى‏رود. چه مصيبت‏بار و غم‏انگيز است كه مسلمانان متاعى دارند كه از صدر عالم تانهايت آن نظير ندارد، نتوانسته‏اند اين گوهر گرانبها را، كه هر انسانى به‏فطرت آزاد خود طالب آن است، عرضه كنند؛ بلكه خود نيز از آن غافل و به آن‏جاهلند ؛ و گاهى از آن فراريند.

موضوعات: کلمات قصار حضرت امام خمینی (تبليغ اسلام)  لینک ثابت