پيروزى و عوامل آن

رمز پيروزى شما ايمان و وحدت كلمه بود. ملت رزمنده ايران با ايمان به خدا و وحدت كلمه، بر قدرت شيطانى عظيم كه همه قدرتها پشتيبان آن بودند غالب شد، و دست همه ابرقدرتها را از كشور خود قطع كرد. ايمان به خدا و وحدت كلمه اين معنا را پيش آورد كه ابرقدرتها را كنار زديد. آن مرزى كه شما پيروز كرد، ايمان به خدا، توجه به خدا بود. ايمان به خدا، ايمان به مبادى اسلامى بود كه شما را پيروز كرد. ما با اين قدرت ايمان، كه همه اقشار ملت ما با هم اسلام را فرياد زدند، پيروز شديم نه با عدد و عده. ما بايد بفهميم چرا پيروز شديم، اين چرا را اگر فهميديم، آن وقت بايد كوشش كنيم كه همان چيزى را كه ما را پيروز كرده حفظش كنيم. رمز پيروزى ما توجه به خداى تبارك و تعالى و پاسدارى اسلام بود. الله‏اكبر ما را پيروز كرد، حالا هم سلاح ما همان الله‏اكبر است. و وحدت كلمه ما را پيروز كرد، حالا هم سلاح ما همان وحدت كلمه است.

نظر لطف خدا بود كه شما با نداشتن سازمان، و با نداشتن ساز و برگ ارتشى، بر قدرتهاى بزرگ پيروز شديد. توجه به خدا را حفظ كنيد تا پيروز باشيد. اين دست مبارك الهى كه بر سر شماست و عنايت‏حق تعالى كه بر شماسايه افكند، اين را قدر بدانيد و حفظ كنيد ؛ اگر حفظ شد در همه مراحل پيروز هستيد. حفظ يك پيروزى از اصل پيروزى مشكلتر است. چه بسا پيروزيهايى كه براى يك ملتى پيش مى‏آيد، براى اين كه استقامت در آن امر كه موجود شده است ندارند سستى مى‏كنند، آن پيروزى از دستشان مى‏رود. ملت ما به واسطه اتكا به اسلام اين نهضت را پيش برد. برادران من! با اتكا به ايمان و اسلام بود كه ما پيروز شديم. با رفتار و اخلاق اسلامى، اين قدرتى كه شما را به پيروزى رسانده است‏حفظ كنيد.

مقصد كه الهى شد دنبالش پيروزى است. جمعيتى كه پشتوانه‏اش خداست‏شكست ندارد. ملتى اگر قيام كرد، با حفظ قدرت ايمان، هيچ قدرتى، در مقابل آن نمى‏تواند بايستد. ما مى‏خواهيم به همه دنيا نشان دهيم كه قدرتهاى فائقه را هم مى‏توان به نيروى ايمان شكست داد. مادامى كه در مسير حق باشيم پيروزيم. پيروزى را شمشير نمى‏آورد، پيروزى را خون مى‏آورد. ما با دست‏خالى بر اين قدرت فوق‏العاده شيطانى، كه همه قدرتها دنبال اوبودند، غلبه كرديم. ما حق هستيم و حق بر باطل پيروز است.

شما حق هستيد، در مقابل باطل ايستاده‏ايد. استقامت مى‏خواهد ؛ تا استقامت در كار نباشد نمى‏توانيد به پيروزى نهايى برسيد. كشورى كه تمام قشرهايش اين طور مهيا براى فداكارى هستند، اين كشور پيروز است. شما حق هستيد و در مقابل باطل ايستاده‏ايد؛ و حق پيروز است. اين طور نيست كه ما خوف اين را داشته باشيم كه شكست بخوريم. اولا كه شكست نمى‏خوريم، خدا با ماست؛ و ثانيا بر فرض اين كه شكست صورى بخوريم شكست معنوى نمى‏خوريم، و پيروزى معنوى با اسلام است، با مسلمين است. ما ترس نداريم، براى اين كه ما حقيم. وقتى حق هستيم، غالب هم بشويم ما حق هستيم، مغلوب هم بشويم ما حق هستيم. اگر تمام عالم هم به ضد ما قيام كنند و ما را هم نابود كنند، ما پيروزيم. كسى كه با خدا باشد خدا با اوست، و پيروزى با اوست. شما پيروزيد، براى اين كه اسلام پشتيبان شماست.

پايدار باشيد كه پيروز هستيد. كمى عده، با اين كه قدرت روحى در كار باشد و انسجام در كار باشد و تعهد به اسلام در كار باشد، اسباب ضعف نخواهد شد. پيروزى آن است كه مورد توجه حق تعالى باشيد، نه اين كه كشورى را بگيريد. تا روحيه شما توجه به آن مبدا قدرت دارد پيروزيد، از آن منفصل نشويد. اين پيروزى انقلاب ما پيروزيى بود كه به بركت اسلام و گرايش به اسلام و با فرياد / اين پيروزى / به دست آمد. اين پيروزى ارتباط به من نداشت، من يك طلبه هستم و نبايد اين را به من منتسب كنيد! پيروزى ارتباط به ملت هم نداشت، اين پيروزى مربوط به خدا بود. جاويد باد پرچم پرافتخار الله‏اكبر، كه رمز پيروزى معجزه‏آساى ملت بزرگ ايران است. پيروزى انقلاب رهين همه ملت است. پيروزى نهايى وقتى است كه اسلام، به همه ابعاد و به همه احكامش در ايران پياده شود ؛ و پيروزى بالاتر آن كه در همه اقطار عالم، اسلام حكومت كند. اسلام مايه سعادت بشر است.

موضوعات: پيروزى و عوامل آن, کلمات قصار امام خمینی(ره) (پيروزى و عوامل آن)  لینک ثابت