ماجرای خواندنی توسل حاج آقا مجتبی تهرانی به امام علی(ع)

 

 

شما در توسل‌هایی که دارید، از خدا بخواهید تا نظر امام عوض شود ایشان به اتفاق همسر خود هنگام شب به امیرالمؤمنین متوسل می‌شوند.

فرهنگ نیوز : آقای محمدی عراقی (رئيس وقت سازمان تبلیغات) در یکی از مراسم های ترحیم آیت الله مجتبی تهرانی نقل کرده اند: بعد از شهادت آیت‌الله بهشتی، امام از آقای مجتبی تهرانی خواسته بودند که مسئولیت ریاست دیوان عالی کشور را برعهده بگیرد ولی ایشان امتناع می‌کنند و از امام سؤال می‌کنند که شما اینقدر اصرار می‌کنید، این از بابت امر است و یا من حق دارم خودم انتخاب بکنم و نظر داشته باشم.

اگر حق دارم نظر داشته باشم، ترجیح می‌دهم که کار علمی بکنم؛ مخصوصا با جوانان و اگر این موضوع از باب امر است، من چاره‌‌ای ندارم، امام فرموده بودند حالا شما بروید و بررسی کنید.

نقل است آقا مجتبی تهرانی نزد همسر خود (سیده) می‌آیند و به ایشان می‌گوید: شما در توسل‌هایی که دارید، از خدا بخواهید تا نظر امام عوض شود ایشان به اتفاق همسر خود هنگام شب به امیرالمؤمنین متوسل می‌شوند، فردای آن شب مرحوم حاج احمد خمینی با آقا مجتبی تهرانی تماس می‌گیرد و جویای احوال ایشان می‌شود و می‌گوید: شما دیروز هنگام خروج از بیت امام تا حدودی دلخور بودید و امام فرمودند: اگر ایشان دلخور هستند به او بگویید ما نظر را برگرداندیم.

آقا مجتبی تهرانی فرموده بودند من این تغییر نظر امام را از توسل به امیرالمومنین گرفته‌ام، مرحوم آیت‌الله تهرانی به شدت از مرید پروری دوری می‌کردند و این موضوع در سیره رفتار ایشان مشخص بود، وی روابط نزدیک و دوستانه‌ای با رهبری داشتند.

گفته می‌شود آیت‌الله تهرانی به غیر از دروس عمومی که برای شاگردان داشتند، دروس خاصی را برای شاگردان ویژه خود برگزار می‌کردند.
منبع: سراج24

موضوعات: ماجرای خواندنی توسل حاج آقا مجتبی تهرانی به امام علی(ع)  لینک ثابت