فرشته
 
 


شنبه یکشنبه دوشنبه سه شنبه چهارشنبه پنج شنبه جمعه
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31



جستجو


موضوع

نحوه نمایش نتایج:


اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

دريافت كد دعاي فرج




 



سبک زندگی عاشورایی

تجمع بزرگ عاشورائیان در بیجار برگزار شد

با حضور عزاداران حسینی تجمع بزرگ عاشورائیان حسینی در بیجار برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بیجار بام ایران،همزمان با هفتمین روز از ماه محرم و با حضور نماینده ولی فقیه در استان کردستان ،تجمع بزرگ عاشورائیان در بیجار برگزار شد.

در این مراسم معنوی که متبرک به حضور بیرق بارگاه امام حسین(ع) بود مداحان در سوگ اباعبدالحسین(ع) و هفتاد و دو تن از یاران باوفایش نوحه خوانی و سینه زنی کردند.

 

ادامه »

موضوعات: عکس های عزاداران بیجاری در گل و لای, ​تجمع بزرگ عاشورائیان در بیجار برگزار شد, سبک زندگی عاشورایی  لینک ثابت
[شنبه 1395-07-24] [ 05:00:00 ب.ظ ]




سبک زندگی عاشورایی


عکس های عزاداران بیجاری در گل و لای

اهالی بیجار در استان کردستان، مثل بیشتر غرب نشینان کشور مراسم عزاداری شان را با گل اندود کردن برگزار می کنند. مراسمی که تقریبا تمام اهالی شهر با وجود تفاوت‌های مذهبی شیعه و سنی در آن مشارکت دارند.بیجاری ها از دو هفته قبل از عاشورا، به دشت های اطراف می روند و خاک رس مورد نیاز برای مراسم را جمع کرده، بعد از الک کردن در حسینیه ها ذخیره می کنند تا در شب عاشورا گل مخصوص مراسم را تهیه کنند.

این مراسم که به گِل گیران معروف است از صبح روز عاشورا شروع می شود و مردم و دسته های عزاداری در خیابان های اصلی شهر جمع شده و با گل اندود کردن سر تا پای خود، به نوحه خوانی، سینه زنی و عزاداری می پردازند. بیجاری ها معتقدند نیاکان آنها به قصد کمک به امام حسین(ع) راهی کربلا شده بودند که در میانه راه خبر شهادت امام حسین(ع) را می شنوند و در همان جا، با مالیدن خاک و گل به سر و بدن‌شان شروع به عزاداری می‌کنند. مراسم آیینی گل گیران دو سال قبل در فهرست میراث معنوی کشور به ثبت رسید.

تصاویر زیر  از عزاداری مردم بیجار.

ادامه »

موضوعات: خروج امام (ع) از مدینه, عکس های عزاداران بیجاری در گل و لای, سبک زندگی عاشورایی  لینک ثابت
 [ 04:37:00 ب.ظ ]