زیباترین دعایی که می توان در حق دیگران نمود چیست؟


در روایات اسلامی آثار و برکات فراوانی برای دعاکردن در حق دیگران شده است که به برخی اشاره می شود:
1. دعا المؤمن للمؤمن یدفع عنه البلاء و یدر علیه الرزق؛ دعا کردن مؤمن برای مؤمن، بلا را از او دفع می کند و رزق و روزی او را زیاد می کند.V}(میزان الحکمه، ج3، ص281، انتشارات دفتر تبلیغات، ح5736)
2. در روایت دیگری مضمون روایت بالا آمده است در آخرش می فرماید: فرشته به فرد دعاکننده می گوید: دو برابر آنچه برای برادر مؤمنت خواستی، برای خود تو می باشد.V}(همان، ح5735){
3. در مورد سلام کردن که در واقع نوعی دعاکردن و طلب سلامتی و عافیت است، آمده است: سلام کردن 70 حسنه و ثواب دارد که 69 ثواب آن متعلق به سلام کننده و یکی متعلق به جواب دهنده سلام است.
4. معاویه بن وهب از یاران حضرت صادق(ع) در موقف حج، بسیار دعا می کرد ولی برای خودش دعا نمی کرد. یکی از دوستانش از این رفتار او تعجب می کند و تعجبش را به او اظهار می دارد. معاویه بن وهب در پاسخ می گوید: مولای من حضرت امام صادق(ع) فرمود: « هر کس در غیاب برادرش برای او دعا کند فرشته ای از آسمان دعا به او چنین می گوید: ای بنده خدا! صد هزار برابر آنچه برای برادرت خواستی، برای تو باد، فرشته بعدی می گوید دویست هزار برابر و فرشته بعدی می گوید: سیصد هزار برابر تا این که خود خداوند او را ندا می کند و می گوید: من خداوند واسع و کریم هستم و خزانه های رحمت من به پایان نمی رسد و رحمت من هر چیزی را در برگرفته، یک میلیون برابر آنچه برای برادر خواستی برای تو است.V}(سفینه البحار، شیخ عباس قمی، ج2، ص186، انتشارات آستان قدس رضوی)
5. در روایات آمده است: هر کس در هر روز، 25 مرتبه بگوید: « اللهم اغفر للمؤمنین و المؤمنات و المسلین و المسلمات» خداوند به تعداد هر مؤمنی که از دنیا رفته و هر مؤمنی که تا روز قیامت وجود دارد، برای او حسنه و ثواب می نویسد و به همین تعداد گناه از او محو می کند و درجه و رتبه او را بالا می برد.V}(همان)

موضوعات: زیباترین دعایی که می توان در حق دیگران نمود چیست؟(2)  لینک ثابت