امنیت, پس از ظهور
الهم عجل لولیک الفرج

در حالی که پیش از ظهور حضرت مهدی علیه السلام, شرایط نا امنی در جهان چیره است, یکی از بنیادی ترین کارهای حضرت, بازگرداندن امنیت به جامعه است . در حکومت حضرت مهدی علیه السلام با برنامه ریزی دقیقی که انجام می شود, در مدت کوتاهی امنیت در همه ی زمینه ها به جامعه باز می گردد و مردم در محیطی پر از امنیت به زندگی خود ادامه می دهند, امنیتی که بشر در هیچ روزگاری مانند آن را ندیده است . راه ها به گونه ای امن می شود که زنان جوان از جایی به جای دیگر, بدون همراه داشتن محرمی, سفر می کنند و از هرگونه تعرض و سوء نظر در امان هستند .
در حکومت حضرت مهدی علیه السلام مردم در امنیت کامل قضایی به سر می برند, به گونه ای که دیگر کسی از این که ممکن است حقش پایمال شود, کوچکترین بیمی ندارد . برنامه ها و قوانین به گونه ای طرح ریزی و اجرا می شود که مردم, خود را در امنیت کامل مالی و جانی می بینند . دزدی از جامعه رخت بر می بندد و امنیت مالی تا جایی فراگیر می شود که اگر کسی دست در جیب دیگری ببرد, هرگز احتمال دزدی داده نمی شود و کار او توجیه می گردد . چنان ناامنی, جایش را به امنیت می دهد که حیوانات و جانداران را نیز در بر می گیرد, به گونه ای که گوسفند و گرگ در کنار هم زندگی می کنند و کودکان با عقرب و گزندگان هم بازی می شوند, بدون اینکه آسیبی ببینند .
امیر المومنین علیه السلام فرمود: … در آن زمان, گرگ و گوسفند در یک مکان می چرخند . کودکان ا مارها و عقرب ها بازی می کنند و آسیبی نمی بینند, شر و بدی از میان می رود و خیر و خوبی می ماند … مردم به اطاعت و عبادت رو می آورند . دین و آیین رونق می یابد . امانت ها رعایت می شود, درختان پرثمر می شود و برکت ها بسیار می گردد, اشرار به هلاکت می رسند . نیکان می مانند و از دشمنان اهل بیت کسی باقی نمی ماند .

منبع:موعودنامه/صفحه123

 

موضوعات: دانشنامه مهدویت, امنیت, پس از ظهور الهم عجل لولیک الفرج  لینک ثابت