روایاتی ار دوران ظهور حضرت مهدی علیه السلام

 

در خرائج راوندى از ابان بن تغلب از حضرت صادق علیه السّلام نقل کرده که فرمود:

علم بیست و هفت حرف است. آنچه پیغمبران آورده‏ اند دو حرف است و مردم هم تا کنون بیش از آن دو حرف ندانسته‏ اند، پس موقعى که قائم ما قیام میکند بیست و پنج حرف دیگر را بیرون می ‏آورد و آن را در میان مردم منتشر می سازد و آن دو حرف را هم به آنها ضمیمه نموده تا آنکه بیست و هفت حرف خواهد شد[1].

شیخ مفید در کتاب ارشاد از ابو بکر حضرمى روایت نموده که امام پنجم فرمود: گویا قائم را در بلندى کوفه (شهر نجف) می بینم که با پنج هزار فرشته در حالى که جبرئیل از سمت راست و میکائیل از جانب چپ و مؤمنین پیش روى او قرار دارند به آنجا آمده است و لشکرهاى خود را در شهر پراکنده میسازد.

و نیز در کتاب مزبور از عبد الکریم خثعمى روایت نموده که گفت بحضرت صادق علیه السّلام عرض کردم:«قائم چند سال سلطنت میکند؟»

 فرمود:«روزها و شبها آنقدر طولانى مى‏شود که هر سال زمان او بقدر ده سال شماست لذا مدت سلطنت او بحساب سال شما هفتاد سال خواهد بود، موقعى که آمدن او نزدیک شد، در ماه جمادى الاخرى و ده روز از ماه رجب چنان باران میبارد که مردم مثل آن را ندیده باشند، و با آن باران خداوند گوشت و بدن مردگان مؤمنین را در قبرهاشان می رویاند. گویا من آنها را می بینم که از سمت «جهینه» می آیند و خاک موهاى سر خود را می تکانند.[2]»

و نیز در ارشاد از حضرت صادق علیه السّلام روایت میکند که فرمود: هر گاه قائم آل محمد  علیه السلام ظهور کرد پانصد نفر از قریش را مى‏  آورد و گردن میزند، آنگاه پانصد نفر دیگر را، تا شش بار این کار را تکرار میکند. من عرض کردم: آیا دسته ‏هاى بعدى هم پانصد نفرند؟ فرمود: آرى و همه آنها از قریش و دوستان آنها میباشند.

همچنین در ارشاد شیخ مفید است که ابو الجارود از حضرت امام محمد باقر علیه السّلام روایت نموده که در ضمن یک حدیث طولانى فرمود: چون قائم قیام کند به کوفه میرود؛ در آنجا دو هزار نفر مسلح و مخالف نزد وى آمده میگویند: از هر جا آمده ‏اى- برگرد ما احتیاجى به اولاد فاطمه نداریم.

 او هم شمشیر میان آنها میگذارد و تا آخرین نفر را میکشد. سپس وارد کوفه می ‏شود و در آنجا تمام منافقین را که یقین به او ندارند بقتل میرساند. قصرهاى کوفه را ویران میسازد و با جنگجویان آنها نبرد میکند و آنقدر از آنها میکشد که خداوند خشنود گردد.

نیز در ارشاد است که ابو خدیجه از حضرت صادق علیه السّلام روایت نموده که فرمود: هنگامى که قائم قیام میکند، با امر جدیدى‏[3] می ‏آید چنان که رسول خدا صلّی الله علیه و آله و سلّم در آغاز اسلام مردم را به امر جدیدى دعوت کرد.[4]

نام کتاب: مهدى موعود( ترجمه جلد 51 بحار الأنوار) ص1119 و 1120

نویسنده: مجلسى، محمد باقر بن محمد تقى‏

مترجم: دوانى، على‏

جامع الاحادیث 

 

موضوعات: روایاتی ار دوران ظهور حضرت مهدی علیه السلام  لینک ثابت