پیرمرد قفل ساز وامام زمان (عج)

مردی از دانشمندان سالها در آرزوی دیدن امام زمان (عج) بود مدت ها ریاضت کشید.شبها بیدار می ماند ودعا وراز ونیاز می کرد معروف است هر کس بدون وقفه چهل شب چهارشنبه در مسجد سهله (کوفه) برودو….
نماز مغرب وعشا خود را آنجا بخواند سعادت تشرف به محضر امام زمان (عج)را خواهد یافت این مرد دانشمند مدت ها این کار را هم کرد ولی باز هم اثری نداشت (ولی به خاطر شب زنده داری ها و …صفا و نورانیت خاصی پیدا کرده بود).تا اینکه روزی به او الهام شد .

«الان حضرت بقیه الله (عج)در بازار آهنگران در مغازه پیرمردی قفل ساز نشسته است .اگر می خواهی اوراببینی به آنجا برو»

اوحرکت کرد وقتی به آن مغازه رسید دید حضرت مهدی (عج)آنجا نشسته وبا آن مرد گرم گفتگو هستند .اینک ادامه داستان از زبان آن دانشمند.

به امام زمان (عج)سلام دادم حضرت جواب سلامم را داد وبه من اشاره کرد که اکنون ساکت باش وتماشا کن !در این حال پیرزنی که ناتوان بود عصا به دست وبا قد خمیده وارد مغازه شد وقفلی را نشان دادو گفت : آیا ممکن است برای رضای خدا این قفل را سه ریال از من بخرید ؟من به این سه ریال پول احتیاج دارم.پیرمرد قفل ساز قفل را نگاه کرد ودید قفل،بی عیب وسالم است گفت:مادر،چرا مال مسلمانی را ارزان بخرم و حق کسی را ضایع کنم ؟ این قفل تو هشت ریال ارزش دارد.من اگر بخواهم سود کنم،به هفت ریال می خرم. زیرا در این معامله ،بیش از یک ریال سود بردن بی انصافی است.اگر می خواهی بفروشی ،من هفت ریال می خرم ،وباز تکرارمی کنم قیمت واقعی آن هشت ریال است ،من چون کاسب هستم وباید نفع ببرم ،یک ریال ارزان تر خریداری میکنم.

پیرزن ابتدا باور نکردوگفت:هیچکس این قفل را از سه ریال از من نخرید.تو اکنون میخواهی هفت ریال بخری!؟به هر حال پیرمرد قفل ساز ،هفت ریال به آن زن دادوقفل را خرید.وقتی پیرزن رفت،امام زمان (عج) خطاب به من فرمودند:مشاهده کردی!؟این گونه باشید تا من به سراغ شما بیاییم . ریاضت و سیر سلوک لازم نیست .مسلمانی را در عمل نشان دهید ،من خودبه دیدار شما می آیم

 

موضوعات: پیرمرد قفل ساز وامام زمان (عج)  لینک ثابت