کلمات قصار امام خمینی (ياوران انقلاب خانواده شهدا، جانبازان ، آزادگان)

*********************************************************************

ما از خدا هستيم همه ، همه عالم از خداست ، جلوه خداست ؛ و همه عالم به‏سوى او برخواهد گشت . پس چه بهتر كه برگشتش اختيارى باشد و انتخابى ، وانسان انتخاب كند شهادت را در راه خدا ، و انسان اختيار كند موت را براى‏خدا و شهادت را براى اسلام . شما خانواده‏هاى شهدا، با شهادت افتخار آفرينان اين مرز و بوم ، به جهان‏فهمانديد كه از همه عزيزان در راه اسلام خواهيد گذشت .

خطاب به خانواده شهدا ، شما چشم و چراغ اين ملتيد . اميد است‏شما عزيزان خردسال ، كه يادگار فداكاران در راه خداوند تعالى واسلام عزيز هستيد ،چون پدران بزرگوار خويش خود را براى دفاع از اسلام بزرگ وميهن عزيز مهيا سازيد . خانواده‏هاى شهدا و اسرا و مفقودين و جانبازان ، خود حافظ و نگهبان ارزش‏شهادت و ايثار بوده‏اند و بعد از اين نيز - به يارى خدا - پاسدار آن خواهندبود . شما خانواده‏هاى شهدا و معلولين و مجروحين ، نشان داديد كه هرگز اجازه‏نمى‏دهيد استعمار بر مقدرات اين كشور سايه افكند . شهداى انقلاب بزرگ ، چون شهداى صدر اسلام ، در پيشگاه مقدس ربوبى ، ارزشمند و مورد عنايت‏حق تعالى و اولياى اسلام ارزشمند خواهند بود . خدمت‏شما به آنها، خدمت به نبى اكرم است ، خدمت به انبياست . خطاب به مسئولين بنياد شهيد ، خدمت‏شما ارزشمندترين خدمتهاست .

اين جانب هر وقت با اين عزيزان معظم برخورد مى‏كنم يا وصيتنامه انسان‏سازشهيدى را مى‏بينم ، احساس حقارت و زبونى مى‏كنم . قبور شهدا و اجساد و ابدان معلولان ، زبان گويايى است كه به عظمت روح جاويدآنان شهادت مى‏دهد . خطاب به فرزندان شاهد ،شما گواهان صادق و يادگاران عزمها و اراده‏هاى استوار و آهنين ، نمونه‏ترين‏بندگان مخلص حقيد . علاقه‏مندم كه فرد فرد شما عالم و متخصصى متعهد براى اسلام ناب محمدى صلى الله عليه وآله و سلم - ، و مبارزى سرسخت عليه اسلام آمريكايى واسلام مرفهين ، و پرچمدار وفادارى براى ايثارگران و شهيدان خود باشيد ؛و بتوانيد با چراغ علم و تقوا ، ظلمت نفاق و كج‏فكرى‏ها و تحجرها و مقدس‏مآبى‏ها را از دامن اسلام بزداييد .

كارنامه نورانى شهادت و جانبازى عزيزان شما ، گواه صادقى بر كسب بالاترين‏امتيازات و مدارج تحصيلى معنوى آنان است ، كه با مهر رضايت‏خدا امضا شده‏است ؛ و كارنامه شما در گرو تلاش و مجاهدت شماست . زندگى در مدرسه اراده است ، و شقاوت هر زندگى در دنياى امروز ، و سعادت‏انسانى ، به اراده همان انسان رقم مى‏خورد .

مفقودين عزيز محور درياى بى‏كران خداوندى‏اند ، و فقراى ذاتى دنياى دون درحسرت مقام والايشان در حيرتند . سلام گرم و محبت‏خالصانه‏ام را به اين سرمايه‏هاى گرانبهاى انقلاب ، اين‏يادگاران معلمين جاويد دانشگاه عشق و شهادت ابلاغ نماييد . مبادا يك وقتى يك كلمه درشتى گفته بشود به اين بازماندگان شهدا يا به اين‏معلولين . مجروحين و معلولين خود چراغ هدايتى شده‏اند كه در گوشه گوشه اين مرز وبوم ، به دين‏باوران راه رسيدن به سعادت آخرت را نشان مى‏دهند . درود بر شما معلولان و مصدومان كه اعضا و سلامت‏خود را در راه اعتلاى‏قرآن كريم از دست داديد . شما خودتان زبان گوياى افتخار هستيد ، زبان گوياى اسلام هستيد .

آنهايى كه براى خودشان و براى قدرت خودشان ، خون شما جوانها را و شمامعلولها را وسيله قرار مى‏دهند از فطرت انسانى خارجند . هر چه انقلاب اسلامى دارد ، از بركت مجاهدت شهدا و ايثارگران است . هان اى شهيدان ! در جوار حق تعالى آسوده خاطر باشيد ؛ كه ملت‏شما پيروزى‏شما را از دست نخواهد داد . اى بازماندگان شهداى به خون خفته ! و اى معلولان عزيزى كه حيات جاويد را بانثار سلامت‏خود بيمه كرده‏ايد! مطمئن باشيد كه ملت‏شما مصمم است پيروزى راتا اقامه حكومت الله و تا ظهور بقية الله - روحى فداه - نگهبان باشد .

موضوعات: کلمات قصار امام خمینی (ياوران انقلاب خانواده شهدا، جانبازان ، آزادگان)  لینک ثابت