دیدار نوروزی جمعی از مسئولان کشور با رهبر انقلاب

۱۳۹۵/۰۱/۱۸

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر امروز (چهارشنبه) در دیدار عیدانه‌ی جمعی از اعضای هیأت دولت، هیأت رئیسه‌ی مجلس شورای اسلامی، مسئولان عالی دستگاه قضایی و مسئولان برخی نهادها ضمن تشکر از مسئولان به‌ویژه تلاش‌ها و زحمات دولت محترم در جهت پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، «همدلی و هم‌زبانی» و «اتحاد مسئولان کشور» را برای اجرای این سیاست‌ها بسیار مهم ارزیابی و تأکید کردند: قرارگاه مرکزی اقتصاد مقاومتی باید با فرماندهی دولت و شخص معاون اول رئیس‌جمهور، ضمن جلب همکاری و کمک همه‌ی دستگاه‌ها و رصد دقیق عملکرد و حرکت بخش‌های مختلف، و حمایت جدی از تولید داخلی، زمینه‌ساز اقدام همه‌جانبه و فراگیر به‌منظور تحقق «اقدام و عمل» در اقتصاد مقاومتی شود.
ایشان نقش فرماندهی قرارگاه اقتصاد مقاومتی را در رصد دقیق فعالیت‌های دستگاه‌ها، بسیار با اهمیت خواندند و گفتند: در این رصد، باید دستگاه‌هایی که در چارچوب این سیاست‌ها حرکت می‌کنند تقویت، و دستگاه‌هایی که بی‌تفاوت هستند، به مسیر اصلی کشانده شوند و از اقدامات دستگاه‌هایی که برخلاف اقتصاد مقاومتی حرکت می‌کنند، جلوگیری شود.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه «اقدام و عمل» در اقتصاد مقاومتی باید به‌گونه‌ای باشد که در پایان سال، امکان ارائه‌ی گزارش دقیق و ملموس از عملکردها در حوزه‌های مختلف وجود داشته باشد، افزودند: مجموعه‌ی دستگاه‌های اجرایی، توانایی تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را دارند و باید مجلس شورای اسلامی نیز در این مسیر به دولت کمک کند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: ما به‌دنبال بالا بردن انتظارات و توقعات از دولت نیستیم و در جریان مشکلات و کمبود اعتبارات و منابع نیز هستیم اما باید با صرفه‌جویی در برخی بخش‌ها، خلأها و کمبودها در بخش‌های دیگر جبران شود.
ایشان مجموعه‌ی مدیریتی کشور را مجموعه‌ای زبده، با تجربه و دارای انگیزه و فکر و عمل دانستند و افزودند: قرارگاه فرماندهی که هم مرکز فکر و هم مرکز عمل است، باید با استفاده از توان خوب مدیریتی کشور و همچنین با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توانایی‌های دستگاه‌های مختلف در جهت تصمیم‌گیری و پیگیری مراحل اجرا حرکت کند.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه اداره‌ی کشور که مسئولیت آن برعهده‌ی دولت و شخص رئیس‌جمهور محترم است بسیار سخت است، گفتند: با توجه به اشتغالات فراوان و گسترده‌ی رئیس‌جمهور محترم، معاون اول رئیس‌جمهور که دارای جایگاه ممتازی است می‌تواند نقش ویژه‌ای برای فرماندهی قرارگاه اقتصاد مقاومتی ایفا کند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: من از هر اقدامی که در دولت، مجلس و قوه‌ی قضائیه، در جهت منافع مردم و گشایش امور و حل مشکلات مردم باشد، جداً حمایت خواهم کرد، اما مهم این است که احساس شود کاری که انجام می‌گیرد، برای منافع ملی مفید و لازم است.
http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/32765/smpf.jpg
ایشان تأکید کردند: باید در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به توانایی‌ها و ظرفیت‌های فراوان داخلی اتکا کرد.
رهبر انقلاب اسلامی، آمریکا را نماد بد اخلاقی و بد ادایی دانستند و خاطرنشان کردند: به آمریکایی‌ها نمی‌توان اعتماد کرد و به غیر از آمریکایی‌ها، برخی کشورهای دیگر غربی نیز همین‌گونه هستند؛ بنابراین باید به توانایی‌های خودمان اعتماد کنیم و مواضع و عملکرد مقامات آمریکا نیز تأییدکننده‌ی همین اعتقاد است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه اگر صادقانه وارد میدان شویم، قطعاً خداوند متعال کمک و یاری خواهد کرد، گفتند: در مسیر زندگی فردی و اجتماعی، همواره فراز و نشیب و سختی و گشایش وجود دارد اما مهم آن است که در همه‌ی این شرایط، مسیر و جهت‌گیری اصلی فراموش نشود.
ایشان لزوم جدی گرفته شدن مسئله‌ی حمایت از تولید را بسیار مهم خواندند و افزودند: باید تولید، در هر دو بخش صنعت و کشاورزی، مورد توجه ویژه قرار گیرد.
رهبر انقلاب اسلامی «همدلی و هم‌زبانی و اتحاد مسئولان» را زمینه‌ساز تحقق اقتصاد مقاومتی خواندند و تأکید کردند: بدون همکاری مسئولان، کارها پیش نخواهد رفت.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: جمهوری اسلامی ایران همواره از امتیاز وحدت ملی برخوردار بوده است اما در کنار وحدت ملی، باید اتحاد و همدلی مسئولان نیز وجود داشته باشد و این اتحاد، منافاتی با اختلاف سلیقه‌ها و دیدگاه‌ها ندارد.
ایشان دیدار امروز را مظهر همدلی و هم‌زبانی و انس و الفت مسئولان با یکدیگر دانستند و خاطرنشان کردند: باید مسئولان کشور با هر سلیقه و دیدگاهی، در جهت اهداف اساسی و انقلابی حرکت کنند.
رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: امروز این احساس در کشور وجود دارد که مسئولان قوا و مسئولان اصلی نظام، به‌رغم برخی اختلاف سلیقه‌ها در شیوه‌ها و راه‌ها، دارای هم‌فکری و هم‌نظری در جهت اهداف اصلی انقلاب هستند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تشکر فراوان از صبر و بردباری خانواده‌های مسئولان، به‌ویژه همسران آنان، گفتند: بسیاری از تلاش‌ها و زحمات مسئولانی که مورد توجه قرار می‌گیرند، مدیون همسران آن‌ها است که معمولاً دیده نمی‌شوند.
در این دیدار، آقای جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور ضمن تشکر از رهنمودهای رهبر انقلاب اسلامی و حمایت‌های ایشان از دولت، گفت: دولت برنامه‌ی جامعی برای عملیاتی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تدوین کرده است و این سیاست‌ها را نسخه‌ی شفابخش مشکلات اقتصادی کشور می‌داند.
معاون اول رئیس‌جمهور افزود: دولت به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اعتقاد کامل دارد و این سیاست‌ها از لحاظ شرعی، قانونی و کارشناسی، مورد قبول دولت است.
آقای جهانگیری با اشاره به تعیین اولویت‌های اقتصادی سال ۹۵، در دو جلسه‌ی اخیر قرارگاه اقتصاد مقاومتی، خاطرنشان کرد: شب گذشته، جلسه‌ی طولانی با بنگاه‌های بزرگ اقتصادی برگزار شد و دولت مصمم به راه‌اندازیِ تولید، توسعه‌ی صادرات، تسهیل کسب و کار و وارد کردن جدی بخش خصوصی است.
وی لازمه‌ی موفقیت دولت در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را همکاری و کمک سایر قوا و نهادهای مختلف و به‌ویژه صداوسیما دانست و گفت: من اطمینان می‌دهم که دولت هر آنچه که از لحاظ دانش، تجربه، مدیریت و توان در اختیار دارد، در جهت اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دریغ نخواهد کرد.
پیش از این دیدار، مسئولان نماز ظهر و عصر را به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی اقامه کردند.

 

موضوعات: دیدار نوروزی جمعی از مسئولان کشور با رهبر انقلاب  لینک ثابت