ملت بزرگ

مردم عزيز ايران، حقا چهره منور تاريخ بزرگ اسلام در زمان معاصرند.

ما همه مفتخريم كه در چنين عصرى و در پيشگاه چنين ملتى مى‏باشيم. من با جرات مدعى هستم كه ملت ايران و توده ميليونى آن در عصر حاضر، بهتر از ملت‏حجاز در عهد رسول‏الله - صلى الله عليه و آله -، و كوفه و عراق در عهد اميرالمومنين و حسين بن على - صلوات الله و سلامه عليهما - مى‏باشند.

هر چه در راه اين ملت عزيز در طبق اخلاص بگذاريم از عهده شكر آنان برنخواهيم آمد. مردم عادى ما اسلام را پياده كرده‏اند و تمام زحمات حكومت را متحمل مى‏شوند ؛ پس ما بايد بسيار به فكر مردم باشيم. ملت عزيز ما با قيام دلاورانه خود، و نثار خون فرزندان عزيز خود، نام ارجمند خود را در تاريخ و در صف اول مجاهدان اسلام ثبت نمود.

نام بزرگ ملت ايران، در عالم به رشد سياسى ثبت‏شد. ملت بزرگ اسلام از محراب مسجد كوفه تا صحراى افتخارآميز كربلا، و در طول تاريخ پرارزش سرخ تشيع، قربانيانى ارزشمند به اسلام عزيز و فى سبيل الله تقديم نموده ؛ و ايران شهادت‏طلب هم از اين پديده سعادتبخش سعادتمند مستثنى نيست. ملت ما بر بزرگترين قدرتهاى عالم غلبه كرده است ؛ دست بزرگترين قدرتهاى عالم را از مملكت‏خودش قطع كرده است ؛ دست دشمنان بشريت را از كشور خودش قطع كرده است؛ الگو شده است از براى همه كشورهاى مستضعفين.

خداوند تعالى بر ما منّت نهاد و رژيم استكبار را با دست تواناى خود، كه قدرت مستضعفين است درهم پيچيد، و ملت عظيم ما را ائمه و پيشواى ملتهاى‏مستضعف نمود. انصافا از اول انقلاب تا حالا، آن كه كار خودش را صددرصد صحيح انجام داد ملت بود.

موضوعات: کلمات قصار امام خمینی(ره) (ملت بزرگ)  لینک ثابت