ايام الله

پانزده خرداد مبدا نهضت اسلامى ايران است. واقعه پانزده خرداد ننگ بزرگى براى هيات حاكمه به بار آورد. اين واقعه‏فراموش شدنى نيست. بايد پانزده خرداد و نوزده دى جاويد و زنده نگه داشته شود تا جلادى‏شاه از خاطره‏ها نرود، و نسلهاى آتيه جرايم شاهان سفاك را بدانند. من روز پانزدهم خرداد را براى هميشه عزاى عمومى اعلام مى‏كنم. قيام پانزده خرداد اسطوره قدرت ستمشاهى را درهم شكست و افسانه‏ها و افسونها را باطل كرد. اولين و مهمترين فصل خونين مبارزه، در عاشوراى پانزده خرداد رقم خورد. ملت عظيم ايران لازم است‏شكر نعمتهاى غيرمتناهى الهى را، در سالروز پانزده خرداد به جان و دل بجا آورد.

در حقيقت دستاورد نهضت ١٥ خرداد ٤٢، پيروى ٢٢ بهمن ٥٧ بود. هفده شهريور از ايام الله است. سالروز هفدهم شهريور كه گزارشگر جنايات شاهنشاهى ضدانسانى و اسلامى است، واز ايام الله و نشانگر مقاومت و شجاعت و ايستادگى ملت در مقابل ستمگران وجنايتكاران است، در خاطره ملت مبارز ايران زنده است، و زنده خواهد بود. خاطره تلخ ١٧ شهريور٥٧ و خاطره تلخ روزهاى بزرگى كه بر امت گذشت، ميوه شيرين سرنگونى كاخهاى استبداد و استكبار، و جايگزينى پرچم جمهورى عدل اسلامى را به بار آورد. ١٧ شهريور ٥٧ از ايام‏الله است، كه ملت‏شريف ايران ياد آن را زنده نگه مى‏دارد. من به نيابت‏حضرت ولى عصر، امام زمان‏ع به همه مسلمانان جهان، مصيبت‏چهارم شوال سال ٩٨ق. هفده شهريور را، خاصه به خانواده‏هاى داغدار تسليت‏مى‏گويم و در عين حال تبريك.

خدا شاهد است مصطفاى من تنها آن نبود كه سالش نزديك است، بلكه همه به‏خاك و خون كشيده‏هاى حادثه شوال، مصطفاى من بوده‏اند. روز سيزده آبان، روز هجوم وحشاينه رژيم منحوس به دانشگاه و كشتار دسته‏جمعى دانشجويان عزيز ماست. ملتى كه پانزده خرداد روز خون و هفده شهريور روز نويد پيروزى خون،جمعه سياه‏روزى رژيم را با افتخار و پيروزى پشت‏سر گذاشته است، از اين‏محاصرات اقتصادى و نظامى باك ندارد. آنان باك دارند كه اقتصاد را زير بنا، و شكم‏ر ا قبله‏گاه، در دنيا و مقصد و مقصود مى‏دانند. درود بر عاشورا، دورد بر پانزده خرداد و ٢٢بهمن ، درود بر ايام الله و بر ملت‏شريف ارزشمند ايران. درود بر بيست و دوم بهمن، يوم الله، و بر آفرينندگان آن. بيست و دوم بهمن بايد سرمشق ما باشد در طول زندگى و براى نسلهاى آينده، كه همه آنها ٢٢بهمن را كه روز غلبه ايمان بر كفر و الله بر طاغوت و اسلام بركفر بود، بايد حفظ كنند و بزرگ بشمارند.

روز ٢٢بهمن روزى بود كه ارتش و ملت به هم پيوستند، و روزى بود كه ارتش از طاغوت به الله برگشت و با تكبير و پشتيبانى امت بر طاغوت غلبه كرد ؛ و اين معنا بايد سرمشق ما باشد در تمام زندگى. در ٢٢بهمن ثابت‏شد كه ملتى يكپارچه، ملتى كه مقصدشان يك مقصد الهى است نه مقصدشان يك مقصد مادى صرف، و همه‏شان با هم يكصدا هستند، داراى يك مقصد هستند، نمى‏توانند بر اين ملت غلبه كنند ؛ و ديدند كه ملت غلبه كرد بر همه آنها. خدايا! تو بر ما منت نهادى و ما را مثل ٢٢بهمن بر دشمنان خودت پيروز كردى، و دست اين ملت مظلوم را گرفتى و از سراشيبى سقوط و جهنم هر دو عالم، به قله بلند عنايات خود رساندى. هفده شهريور مكرر عاشورا، و ميدان شهدا مكرر كربلا، و شهداى ما مكرر شهداى‏كربلا، و مخالفان ملت ما مكرر يزيد و وابستگان او هستند.

موضوعات: ايام الله, کلمات قصار امام خمینی(ره) (ايام الله)  لینک ثابت