توسل به امام جواد

مرحوم محدّث قمی در منتهی الآمال می نویسد: علما روزها را دوازده ساعت بخش کرده اند و هر ساعتى را به امامى نسبت داده اند و ساعت نهم روزها متعلق به حضرت جواد علیه السلام است ..

. و تـوسـل بـه آن حـضرت در این ساعت براى وسعت رزق نافع است ، و شایسته است که در توسل به آن حضرت این دعا را بخواند:

اَللّهـُمَّ اِنـّى اَسـْئَلُکَ بـِحـَقِّ وَلِیِّکَ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِی علیه السلام اِلاّ جُدْتَ بِهِ عَلَىَّ مِنْ فـَضـْلِکَ ، وَ تَفَضَّلْتَ بِهِ عَلَىَّ مِنْ وُسْعِکَ ، وَ وَسَّعْتَ بِهِ عَلَىَّ مِنْ رِزْقِکَ، وَ اَغْنَیْتَنى عَمَّنْ سـِواکَ ، وَ جـَعـَلْتَ حـاجـَتـى اِلَیـْکَ وَ قَضاها عَلَیْکَ ، اِنَّک لِما تَشاَّءُ قَدیرٌ.

بعضى گفته اند این دعا بعد از هر نماز به جهت اداء دین مجرب است.

نماز توسل به امام جواد علیه السلام

دو رکعت نماز حاجت و توسل به امام جواد (علیه السلام ) می خوانیم در رکعت اول سوره حمد و سوره قدر و در رکعت دوم سوره حمد و سوره کوثر بعد در قنوت سه مرتبه آیه امن یجیب المضطر اذا دعاه و یکشف السوء را می خوانیم بعد از اینکه سلام نماز را خواندیم به سجده می رویم و با تضرع 9 مرتبه می گوییم (یا جواد الائمه ادرکنی)

توسل به حضرت جوادالائمه (علیه‌السلام)

بسیار دیده و شنیده شد که افراد برای امور مادی، مانند خرید خانه و ماشین و رزق و ازدواج، از آیة الله سید عبدالکریم کشمیری راهنمایی می‏خواستند. آن بزرگوار می‏فرمود:

«سوره یس بخوانید و ثواب آن را به امام جواد (علیه‌السلام) تقدیم کنید، حاجت ‏شما را خواهند داد. گاه امر می‏کرد صلوات برای حضرتش هدیه کنند و آن را در توسل به این امام کریم مجرب می‏دانست.»

موضوعات: توسل به امام جواد  لینک ثابت